Po šesti letech se fanoušci jedné z nejúspěšnějších českých her posledních let dočkali oficiálního pokračování. Kingdome Come: Deliverance 2 je podle herního vývojáře Viktora Bocana ve všem větší, lepší a uvěřitelnější. „Svět jsme pro hráče připravili až do takového detailu, že tam budou zažívat svá vlastní dobrodružství. Sám jsem to hrál víc než tisíckrát a dohrál asi jednou,“ říká ve Spotlightu.

Spotlight Aktuálně.cz – Viktor Bocan | Video: Tým Spotlight

Podle Bocana je herní doba druhého dílu opět velmi závislá na tom, jak moc bude hráč z vlastní iniciativy prozkoumávat svět kolem něj. „Zkoušeli jsme říkat testerům, ať to hrají co nejrychleji, abychom věděli, jak rychle se dá dostat na konec. Někteří ve hře strávili 30 až 40 hodin, jiní i 100 až 200, a pořád neměli dohráno,“ popisuje v rozhovoru se Světlanou Witowskou. 

Největším lákadlem je podle něj až nezvyklá míra detailu, kterou vložili do každého aspektu hry. Nejvíce pak do designování velkého středověkého města, Kutné Hory. „Bylo to naprosto příšerný, vůbec nevím, co nás to napadlo, ale povedlo se to. Možná to není největší město ve videohře, ale určitě nejdetailnější, které kdy vzniklo,“ říká Bocan a dodává, že něco takového by v prvním díle nebylo technicky vůbec možné.

Sám Bocan má na starosti design soubojů, které hrají ve středověkém RPG velkou roli. „Přidali jsme tentokrát i palné zbraně, ale spíš abychom dokázali, jak moc byly tehdy ještě k ničemu. Stejně tak jsme vylepšili i souboje z koňského hřbetu, které jsou tak autentické, že pochopíte, že ani tenkrát nešlo z koňského sedla nic trefit,“ směje se vývojář Warhorse Studios. 

Celý rozhovor si můžete pustit v úvodním videu nebo si ho poslechnout ve své oblíbené podcastové aplikaci. Jaká byla jeho hlavní témata?

00:35-03:23 Kolikrát si Viktor Bocan jím navrženou hru Kingdom Come: Deliverance 2 zahrál? Co ho na ní nejvíc baví?

03:24-09:27 Kdo se všechno podílel na virtuální rekonstrukci hradu Trosky a jak takový proces probíhá? Jak náročné bylo přenést do herního světa město Kutná hora? Jsou vývojáři nervózní z vysokých očekávání? Jaké zatím dostali reakce od testerů?

09:28-12:41 Změnil se herní průmysl od vydání prvního dílu Kingdom Come: Deliverance před šesti lety? Týkalo se propouštění zaměstnanců ve světových herních studiích i českého Warhorse Studios? Jaké prodeje hry KCDII by si Viktor Bocan přál?

12:42-15:19 Proč si návrháři hry vybrali právě středověk? Na čem si při vývoji hry dává Bocan záležet a drží se při vývoji historických faktů? Jaké měl známky z dějepisu?

15:20-20:35 Dokázal by přežít ve středověku? Jaké historické aktivity si vyzkoušel, aby byla hra co nejautentičtější? Jak se liší zbraně v prvním a druhém díle? O čem se vývojáři při tvůrčím procesu hádali?

20:36-22:50 Podle čeho vybírali herce, kteří dabují postavy? Odmítl nabídku někdo? Jaká je to pro ně zkušenost?

22:51-25:35 Věděli vývojáři už po dokončení prvního dílu, že hra bude mít pokračování? A chystají třetí díl? Ve kterých zemích se hře nejvíc daří? Na čem dalším Bocan a jeho kolegové pracují?

Podívejte se na upoutávku ke hře:

Podíl.